Konkurenčně ocenitelné skutečnosti při provozu podniku, které jsou ost. soutěžitelům neznámé a dle vůle podnikatele jim mají v soutěžním zájmu neznámé zůstat.
Jedná se tedy o:
- veškeré skutečnosti obchodní (př. seznamy zákazníků, dodavatelů, obch. zástupců, obch. plány, cenové kalkulace), výrobní (př. postupy, metody, vzorky, nepatentované vynálezy) či technické (př. výkresy, plány, výsledky pokusů) povahy
- související s podnikem (existují v souvislosti s podnikem; jeho předmětem nemohou být skutečnosti, jejichž utajení vylučuje pr. předpis či jejichž ochrana by byla v rozporu s dobrými mravy)
- které mají skutečnou či alespoň potenciální (ovlivňují soutěžní pozici PL; budoucí hodnota) či nemateriální hodnotu
- nejsou v příslušných obch. kruzích běžně dostupné (nemusí být zcela nové či neznámé)
- mají být dle vůle podnikatele utajeny a podnikatel jejich utajení také zajišťuje (podniká přiměřená opatření k utajení; o tajemství ví jen uzavřený okruh osob)
know-how (konkrétní aplikace znalostí a zkušeností vyúsťující buď v nové, či efektivnější řešení urč. problému, než jaké bylo uživateli dosud známo) nemusí být vždy to samé co obch. tajemství, nicméně do jisté míry se obě skupiny prolínají